вівторок, 8 грудня 2015 р.

Інтерактивні методи роботи на уроках математики.

У даній публікацію хочу поділитися інформацією, які інтерактивні методи роботи можна використовувати на уроках математики.
Процес навчання на уроках математики - це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини, її власної активності участі в цьому процесі. Пояснення й демонстрація, самі по собі, ніколи не дадуть справжніх, стійких знань. Цього можна досягти тільки за допомогою активного та інтерактивного навчання на уроках математики.
Не всі інтерактивні методи можна застосовувати у мало чисельних класах, а лише ті, при яких можна організувати певний вид роботи.Найбільш ефективними будуть:
«Велике коло» учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюються з приводу певного питання. Обговорення триває, поки є бажаючі висловитися. Вчитель може взяти слово після обговорення.
«Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі,відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію, обов’язковою умовою цієї технології є те, що відповідати може лише той учень, у якого знаходиться уявний «мікрофон ». «Незакінчене речення» це дещо ускладнений варіант великого кола: відповідь учня – це продовження незакінченого речення типу «можна зробити такий висновок…», «я зрозумів, що…», «...тому, що...», «Так-ні» - вчитель ховає зображення, а діти мають відгадати, про що йде мова. Учні ставлять запитання до вчителя, які вимагають відповіді «Так» або «Ні».
 «Мозковий штурм» - загальновідома технологія, суть якої полягає в тому, що всі учні по черзі висловлюють абсолютно всі, навіть аналогічні думки з приводу проблеми. Висловлене не критикується і не обговорюється до закінчення висловлювань.
«Навчаючи - учусь» - використовується при вивченні блоку інформації або при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Використання цього методу підвищує інтерес до вивчення математики.
«Займи позицію» - зачитується яке-небудь ствердження і учні повинні підійти до плаката зі словом «ТАК» або «НІ». Бажано, щоб вони пояснили свою позицію. Ці методи формують у дітей пізнавальні інтереси, розвивають кмітливість, творчість, привчають до чіткого і логічного висловлення думки і швидкого прийняття рішень. Краще їх застосовувати для актуалізації опорних знань, підбиття підсумків уроку.
«Робота в парах», коли учні працюють в парах, а результат роботи озвучують для всього класу.
«Робота в трійках» (ускладнена робота в парах). «2+2=4», кожні дві пари працюють і дійшовши до певного рішення об’єднуються з іншими та діляться набутим.
«Діалог» - його суть полягає в тім, що групи шукають погоджене рішення, а результат роботи повинен бути відображений у вигляді схеми, перерахування ознак, кінцевому тексті, що потім записується в зошитах.
«Дерево рішень» - клас ділиться на 3 або 4 групи з однаковою кількістю учнів. Кожна група обговорює питання й робить записі на своєму «дереві» (аркуш ватману), потім групи міняються місцями і дописують на деревах сусідів свої ідеї.
«Спільний проект» - у цьому випадку групи одержують завдання різного змісту, які висвітлюють проблему з різних боків. При завершенні роботи кожна група робить звіт і робить свої записи на дошці. Із цих записів ніби складається спільний проект, що рецензується й доповнюється групою експертів.
«Пошук інформації» - метод застосовується, якщо потрібно якось пожвавити сухий, найчастіше нецікавий матеріал. Суть його в тім, що відбувається командний пошук інформації, що доповнює вже наявну (прочитану вчителем лекцію або домашнє завдання) з наступними відповідями на питання. Для груп розробляються питання, відповіді на які можна знайти в підручниках, роздавальному матеріалі, документах і т.д. Завжди визначається час, протягом якого потрібно проаналізувати інформацію й знайти відповіді на питання. 

Я використовую на своїх уроках такі інтерактивні технології:«Велике коло» учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюються з приводу певного питання. Обговорення триває, поки є бажаючі висловитися. Вчитель може взяти слово після обговорення.«Навчаючи - учусь» - використовується при вивченні блоку інформації або при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Використання цього методу підвищує інтерес до вивчення математики.«Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі,відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію, обов’язковою умовою цієї технології є те, що відповідати може лише той учень, у якого знаходиться уявний «мікрофон».
А які Ви методи використовуєте на уроках? Залиште коментарі, буду дуже вдячна за співпрацю.



Немає коментарів:

Дописати коментар